סה"כ צפיות בדף

יום שבת, 20 בפברואר 2010

"הצלחה"

איך נמדדת הצלחה ? כסף, השכלה, הגשמה עצמית, אושר ?

אף אחד לא מתווכח עם מוצג כמו כסף !

קוראי הבלוג היקרים, האם חשבתם פעם למה מי שהצליח להשיג יותר כסף במחזור חייו נתפס כ"מצליח" בעינינו ?

האם הכסף הוא העיקרון המנחה היחיד העומד נגד עיננו ?

מה בדבר עקרונות כמו הרצון לשנות דפוסי חשיבה, התנהגות, צריכה, לעשות שינוי, ליצור דבר מאפס. לוא דווקא לשם כסף אלא לשם הגשמה וביטוי עצמי.

שאלה נוספת שעלתה לי- מה בדבר כל גדולי הדור כמו איילי ההון בדור שלנו: תשובה, דנקנר והקונצרנים בראשם הם עומדים, האם אנשים אלו יזכרו לדורי דורות בדומה לאלברט איינשטיין שנחשב לסמל סטאטוס כאשר מדברים על חוכמה.

האם אלברט איינשטיין זכה להכרה בכישרונו בילדות, בהיותו נער, בוגר או רק לאחר מותו כמספר ציירים מפורסמים.
הנה כמה פרטים שספק אם ידעתם על איינשטיין.
• בתגובה לטענת מורו ש"צמח זה לעולם לא יעשה קמח" טען איינשטיין, שהיה זה נס של ממש שמשטר החינוך הקפדני לא הצליח לעקור את סקרנותו.
• איינשטיין טען, שהיהדות הוכיחה שהאינטלקט הוא הנשק הטוב ביותר הקיים בהיסטוריה... מחובתנו, אנו היהודים להציע לעולם את ניסיוננו העצוב בן אלפי השנים, ותוך נאמנות למסורת המוסרית של אבותינו - להיות חיילים במאבק על השלום.
• איינשטיין שימש יושב ראש כבוד של חבר הנאמנים באוניברסיטה העברית.
• בשנת 1923 ביקר בארץ ישראל והרצה על תורתו.
• כדמות בולטת בעם היהודי זכה איינשטיין בשנת 1952 להצעה מדוד בן-גוריון לכהן כנשיאה השני של מדינת ישראל.
• פן נוסף לעניינו בשלום ניתן למצוא בהתכתבות שערך איינשטיין עם פרויד בנושא מדוע ישנן מלחמות". איינשטיין אמנם לא האמין בפסיכואנליזה אך מצא בפרויד איש שיחה
• אלברט איינשטיין נפטר בפרינסטון ב-18 באפריל 1955, כתוצאה מדימום פנימי.כשהובל לבית החולים, לקח עמו טיוטה לנאום שהיה אמור לשאת בטלוויזיה לכבוד יום העצמאות של ישראל, אולם הוא לא סיים לכתוב אותו.

ראינו כאן שתי דוגמאות, האחד הצלחה בהשגת כסף והשני מעולם ההשכלה הגבוהה

הדוגמא השלישית מובאת אליכם מעולמי הפרטי, דווקא בתחום ההגשמה העצמית - יש לי חבר טוב שאח שלו חיי חי פרישות. הוא אמן יוצר, פסל בחסד. שמתקיים מעבודה מינימאלית שמספקת לו פרסה דייה לצרכיו המינימאליסטים שהוא בחר לו. לדבריו ולמראית עיין, נראה כי הבן מאושר ! האם הצליח לפצח את הנוסחא ? האם הוא נתפס בעיניי סביבתו כאדם מצליח. חד משמעית, התשובה היא - לא !

המפגשים איתו משאירים בי חותם למשך תקופה ארוכה אחריהם. אני שוקע במחשבות מה נכון. הרי הבן אדם מעיד על עצמו שהוא מוגשם ומאושר, הסביבה טוענת אחרת.

מאסלו טען - שכאשר זכות הקיום שלנו מובטחת אנו מפתחים צרכים חדשים.

אני טוען שאם יהיה לי כסף אני ארצה עוד, לכן, השגת כסף לא נחשב הצלחה בעיני. כסף בעיני מייצג את האמצעי בדרך להצלחה !


אז המסקנה שלי היא שאין נכון או לא נכון. זה אינדיבידואלי, מה שנכון לי לא בהרכח נכון לך, כל אחד צריך ללכת אחרי ה"אני מאמין" שלו.

אני מכיר הרבה אנשים מצליחים לא מאושרים, מי ייתן ותהיו מאושרים, ההצלחה תגיע מיד אח"כ.

להתראות, עד הפעם הבאה

גיא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה