סה"כ צפיות בדף

יום שבת, 20 במרץ 2010

"תרבות הכלום"

בפוסט זה בחרתי להציג עוד נושא שמטריד אותי.
אם עמדתי לא ברורה מהכותרת, הנושא הוא תרבות היציאות של העת האחרונה.
בזמן האחרון אני עד לתופעה הולכת וגוברת של פיק אפ בארים, סטייל תל אביב.
הם נמצאים בכל פינה, ומייצגים בעיני את התדרדרות התרבות החברתית. שהחלה בעיר וכיום חולשת לפריפריה.

שאלתם את עצמכם מהי הסיבה בגללה אנחנו בוחרים לצאת, ומהי התדירות בה אנחנו בוחרים לצאת.
ניסיתי לעשות סדר בסיבות בגללן אני יוצא, והנה הממצאים :
1. לפגוש בחורה
2. להטביע את מועקות השגרה בטיפה המרה
3. לרקוד
4. לשוחח עם חברים ולהשלים פערים

ממה אתם מפיקים הנאה ?

כיום, אני יודע להגיד שאני נהנה מכלל הסיבות שהוזכרו. אך נותן חשיבות גבוהה יותר לסיבה 4.

ואלה הם הנימוקים :

1. המרדף אחרי הבחורה הוא אינסופי, המבחר כה גדול והתיאבון גם כן. לכן, ברוב הפעמים הייתי מעדיף לא להשקיע את האנרגיות שלי בעיסוק זה.
2. אין לי מועקות גדולות מידי, בסה"כ אני דיי מאוזן. לכן אלכוהול זה מגניב אבל לא מתוך רצון להשתכר, אלא כי זה טעים לי.
3. לרקוד אני אוהב מאוד, אך טבעם של המקומות הנ"ל להיות צפופים. מה שלא עונה להגדרה של מקום נוח לריקודים

לכן, אני מעדיף הרבה יותר לצאת עם חבר ולהשלים פערים. מאשר לעסוק בכל העיסוקים האחרים.

כמו כן, איני בעד החסרונות שתרבות הפיק אפ באר הביאה עימה.

חסרונות התרבות:

1. זילות של יחסי מין – הכול נהיה נגיש יותר.
2. אלכוהול – שתיית אלכוהול נהיית תופעה המרכזת סביבה את האנשים. קרי ללא האלכוהול לא יתקיימו מפגשים חברתיים רבים.
3. צריכת סמים – צריכת הסמים הקלים הינה תופעה המתרחבת בימים אלו, הם זמינים, זולים יותר ורוב האוכלוסייה צורכת אותם, אפילו במוסדות הביטחון מקלים ראש ומקבלים לעבודה לשורותיהם אנשים המודים כי צרכו סמים בתקופה זו או אחרת בחייהם.

אם כבר הספקתם להכיר אותי דרך הפוסטים הקודמים, הבנתם שאני מחפש משמעות לדברים שאני עושה, ולא בוחר לעשותם כי כך נהוג, או משום שבחרתי ללכת עם ה"זרם".
מה שמביא אותי לחפש פתרון אלטרנטיבי למקומות יציאה עבורי.
אני נוטה לחשוב לכיוון של פאבים קיבוציים, שם המקומיים (הקיבוצניקים) הצליחו לשמר את הציוויון התרבותי חברתי שלשמו הוקמו מקומות אלו.

מן הפוסט הזה אנו למדים כי התרבות החברתית שלנו הולכת לכיוון התהום ממנו הדרך חזרה תהיה לא פשוטה. וכל זה ממניעים של כסף, בעלי ה"פיק אפ" בארים מרוויחים הון לא מבוטל על חשבוננו, זו תעשייה שלמה שהתהוותה בשל הסכומים הגבוהים שהציבור "משקיע" שם.
לשיקולכם !
נשתמע,
גיא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה